Πρόγραμμα: «Γνωρίζω τον εαυτό μου και τον φροντίζω»
Τάξη: Α΄2021-2022
Υπεύθυνη Εργαστηρίων: Κώρου Παναγιώτα
Θεματική: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Τίτλος: «Γνωρίζω τον εαυτό μου και τον φροντίζω»
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Α΄ τάξη πραγματοποίησε το Πρόγραμμα «Γνωρίζω τον εαυτό μου και τον Φροντίζω» και σας το παρουσιάζει….
Στόχοι προγράμματος:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες να :
-Να γνωρίσουν το ποιοι είναι (ταυτότητα, οικογένεια, επικοινωνία με άλλους)
-Να γνωρίσουν στοιχεία και χαρακτηριστικά του εαυτού τους (θετικά- αρνητικά στοιχεία, προτιμήσεις, όνειρα, συναισθήματα.
-Να φροντίζουν για την ασφάλειά τους.
-Να κατανοήσουν την έννοια των αναγκών και να εκφράσουν τις δικές τους ανάγκες.
-Να μάθουν τα μέρη του σώματός τους.
-Να μάθουν να φροντίζουν το σώμα τους.
-Να προστατεύονται από ασθένειες και να γνωρίσουν τα ειδικά άτομα στα οποία πρέπει να απευθύνονται.
-Να κατανοήσουν την έννοια της σωστής διατροφής και να μάθουν να τρέφονται υγιεινά.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω μαθησιακοί στόχοι , πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες (ενδεικτικά):
Οι μαθητές :
Έμαθαν το όνομά τους (ζωγραφική και φύλλο εργασιών).
Παρουσίασαν τον εαυτό τους στους άλλους (φύλλα εργασιών).
Γνώρισαν στοιχεία για τον εαυτό τους (ηλικία, ύψος, βάρος, ημερομηνία γέννησης, προτιμήσεις κ.ά.) (φύλλα εργασιών).
Ζωγράφισαν το όνειρό τους και το παρουσίασαν (ζωγραφική).
Μίλησαν για την οικογένειά τους, έμαθαν το γενεαλογικό τους δέντρο και γνώρισαν την ιστορία της (φύλλα εργασιών, ζωγραφική και συνέντευξη).
Μίλησαν για τις σωστές και άσχημες συμπεριφορές και πώς πρέπει να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους άλλους όταν τους παρενοχλούν (συζήτηση, παιχνίδι, φύλλα εργασιών).
Γνώρισαν τα μέρη του σώματος και τις αισθήσεις των ανθρώπων (συζήτηση, παιχνίδια).
Έμαθαν πώς να φροντίζουν το σώμα τους (πλύσιμο χεριών, δοντιών, χρήση μάσκας κ.ά) και πώς να τρέφονται σωστά (φύλλα εργασιών, ζωγραφική, βιωματικές δραστηριότητες, οδηγίες προς γονείς).
Επισκέφτηκαν το γιατρό και το φαρμακοποιό του τόπου τους (επίσκεψη) και…
Έμαθαν για το σεισμό και πώς πρέπει να ενεργούν σε τέτοιες καταστάσεις (φύλλα εργασιών, πρόβα σεισμού, τραγούδι και παντομίμα).
Συμπλήρωσαν φύλλα αυτοαξιολόγησης.