Η ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου Αθικίων υλοποίησε την Πέμπτη 12/12/2013 την προγραμματισμένη επίσκεψη (Πρακτικό 14ο/2-12-2013) στο Κέντρο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Σικυωνίων, όπου παρακολούθησε το πρόγραμμα «Στυμφαλία: Μια βόλτα στο μυθικό-μυστηριακό υδροβιότοπο». Στόχοι του προγράμματος ήταν: να γνωρίσουν οι μαθητές τους μύθους και την ιστορία της περιοχής της λίμνης, να αναγνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής, να γνωρίσουν τη «φύση» του οικοσυστήματος του υδροβιοτόπου, να εντοπίσουν τις απειλές και τις επιπτώσεις της ανθρώπινης παρουσίας, να κατανοήσουν την αξία του και τη σημασία του για την ευρύτερη περιοχή, να προβληματιστούν και να προτείνουν λύσεις, να συμβάλλουν ενεργά στη διατήρησή του, να αντλήσουν ευχαρίστηση από την προσέγγιση της φύσης.
8.30΄-9.00΄ Άφιξη των ομάδων στη λίμνη Στυμφαλία. Καλωσόρισμα - γνωριμία με τον τόπο.
9.00΄-11.00΄ Παρουσίαση του προγράμματος. Συζήτηση -χωρισμός σε ομάδες - παραλαβή εξοπλισμού και φύλλων εργασίας. Περίπατος στο δάσος, «βιωματικό παιχνίδι της εμπιστοσύνης» στα μονοπάτια, όπου το ένα παιδί οδηγούσε το άλλο που είχε κλείσει τα μάτια με κορδέλα. Συγκέντρωση φυτών της περιοχής για τη δημιουργία φυτολογίου, μαθήματα προσανατολισμού και τρόποι μέτρησης θερμοκρασίας, ανίχνευση πατημασιών, γνωριμία με την πανίδα της περιοχής. Επίσκεψη στη σήραγγα του "Σιούρη" (τμήμα του Αδριάνειου Υδραγωγείου). Βιωματικά παιχνίδια.
11.00΄-1.30΄μ.μ. Επίσκεψη στη μονή Ζαρακά και στο Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας. Συμπλήρωση φύλλων εργασίας και παρουσίαση αυτών. Εμπειρία παρατήρησης της ζωής στη λίμνη από τα τηλεσκόπια. Βιωματικά δρώμενα: «Ο Ηρακλής και οι Στυμφαλίδες όρνιθες», «Η τροφική αλυσίδα». Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης. Λήξη προγράμματος - Αναχώρηση.
perivallontikigathinas.blogspot.gr
Στο παρακάτω ολιγόλεπτο βίντεο παρουσιάζει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το Μουσείο
Τι σπουδές έχετε κάνει;
Είμαι γεωπόνος.
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την περιβαλλοντική εκπαίδευση;
Μου αρέσει πολύ η φύση και θεωρώ ότι τα παιδιά πρέπει να εκπαιδεύονται από μικρά, ώστε να το γνωρίσουν και να το προστατέψουν.
Πώς ανταπεξέρχεστε οικονομικά;
Τα προγράμματα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ ως το 2015.
Ποιος οργανώνει και σχεδιάζει το προγράμματα;
Με βοήθησαν οι σπουδές μου, ασχολήθηκα πολύ και μόνη μου, αλλά συνεργάζομαι για το τελικό πρόγραμμα με όλη τη συντονιστική ομάδα.
Πόσα προγράμματα και ποια κάνετε όλο το χρόνο;
Αυτό εξαρτάται από τη ζήτηση των σχολείων. Φέτος υλοποιούνται: «Εξερευνώντας τους θησαυρούς της Βελίνας», «Κλημέντι... και συ να ψάχνεις τον κρυμμένο θησαυρό», «Κορινθιακός.... Ανακαλύπτοντας τη μικρή μας θάλασσα», «Στη βρύση στην κρυόβρυση που ΄ναι το Κρυονέρι» και άλλα περιβαλλοντικά.