Τάξη Α΄ Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Δ΄ Κύκλος 01 Απριλίου 2022 - 31 Μαΐου 2022)

Θεματική: Φυσικό Περιβάλλον

Τίτλος: «Μαθαίνω να φροντίζω τα ζώα»

Τάξη: Α΄

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Κώρου Παναγιώτα
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του  Δ΄ κύκλου για το Φυσικό Περιβάλλον  ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα "Μαθαίνω να φροντίζω τα ζώα"
Στόχοι του προγράμματος
Οι μαθητές:

Να μάθουν να διακρίνουν τα μέρη των ζώων και τα χαρακτηριστικά τους.

Να περιγράφουν τα εξωτερικά μέρη των ζώων και να τα συνδέουν με τη χρησιμότητά τους και τις ιδιαίτερες ικανότητές τους.

Να μπορούν οι μαθητές να ταξινομούν ζώα σε μεγάλες κατηγορίες.

Να εντοπίζουν κριτήρια με βάση τα οποία δημιουργούνται ταξινομήσεις με βάση τον τόπο όπου ζουν (θάλασσα, δάσος, κήπος κ.ά).

Να μάθουν να ταξινομούν σε δύο κατηγορίες ζώα που γεννούν μικρά και ζώα που γεννούν αυγά.

Να γνωρίσουν τις ανάγκες των ζώων και να τις συγκρίνουν με αυτές των ανθρώπων.

Να διαβάσουν παραμύθια και μύθους με ζώα.

Να παίξουν βιωματικά παιχνίδια με τα ζώα και να διασκεδάσουν.

Να συμπληρώσουν φύλλα εργασιών για τα ζώα.

Να ζωγραφίσουν και να κατασκευάσουν φωλιές και σπίτια ζώων.

Να εντοπίζουν οι μαθητές ζώα υπό εξαφάνιση με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Να αναφέρουν ζώα που δεν υπάρχουν πια και τις αιτίες της εξαφάνισής τους.

Να εντοπίζουν ανθρώπινες δραστηριότητες που θέτουν σε κίνδυνο την ύπαρξη κάποιων ζώων.

Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές πάνω στο θέμα της εγκατάλειψης των ζώων και να προτείνουν λύσεις πάνω στο πρόβλημα αυτό.

Να επισκεφτούν και να παρακολουθήσουν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον (φάρμα)

Να εργαστούν ομαδικά στη δημιουργική γραφή και την κατασκευή μασκών.

Να παίξουν παιχνίδι μνήμης με θέμα τα ζώα.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω μαθησιακοί στόχοι , πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:

Οι μαθητές:
έφτιαξαν ταξινομήσεις με ζώα του νερού, της ξηράς και του αέρα
χώρισαν τα ζώα σε κατηγορίες ( θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, ψάρια, έντομα) ανάλογα με το αν γεννούν μικρά ή αυγά
έμαθαν να ξεχωρίζουν τα μέρη και τα χαρακτηριστικά των ζώων

Ανακάλυψαν τις ανάγκες των ζώων και τις σύγκριναν με αυτές των ανθρώπων

Επισκέφτηκαν και γνώρισαν βιωματικά τον τρόπο που ζουν τρέφονται και μεγαλώνουν τα ζώα
άκουσαν τραγούδια και βίντεο για τα ζώα
ζωγράφισαν ζώα με τη βοήθεια του καθηγητή των εικαστικών κ. Γ. Βασιλόπουλου

Κατασκεύασαν το δικό τους βιβλίο με μύθους για τα ζώα
έκαναν πασχαλινές κατασκευές
κατασκεύασαν μάσκες και καπέλα
έπαιξαν παιχνίδια με θέμα τα ζώα

Παρακολούθησαν βίντεο με ζώα υπό εξαφάνιση και συζήτησαν πάνω στο θέμα αυτό
έγραψαν το δικό τους θεατρικό με το θέμα της εξαφάνισης των ζώων και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν   και το παρουσίασαν στους μαθητές του σχολείου και...
συμπλήρωσαν φύλλα εργασιών και φύλλο αυτοαξιολόγησης

20220118_084443-tile-web
20220118_115346-tile1-web
20220218_100529-tile-web
20220303_115551-tile-web
20220304_110416-tile-web
20220408_105656-tile-web
20220414_112800-web
20220414_112826-web
20220414_112905-web
20220414_112911-web
20220414_113051-web
20220414_113209-web
20220414_113302-web
20220415_120706-tile-web
20220415_125840-tile-web
20220415_131207-web
20220415_131229-tile-web
20220504_125418-tile-web
20220504_131238-tile-web
20220504_132356-web
20220510_124535-tile-web
20220516_102207-tile-web
20220520_120646-web
20220520_120723-web
20220520_121721-web
20220608_165251-web
20220608_165627-web
20220608_165922-tile-web
20220608_170812-web
20220609_081320-tile-web
20220609_081325-web
20220610_085415-web-web
20220610_090922-web-web
20220610_091243-web-web
20220610_094206-web-web
20220610_095634-web-web
20220610_105021-web-web
20220614_112157-web
20220614_113225-web
20220614_113229-web
20220614_113256-web
arxiki-web
01/42 
start stop bwd fwd