Τάξη Α΄ Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Δ΄ Κύκλος 01 Απριλίου 2022 - 31 Μαΐου 2022)
Θεματική: Φυσικό Περιβάλλον
Τίτλος: «Μαθαίνω να φροντίζω τα ζώα»
Τάξη: Α΄
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Κώρου Παναγιώτα
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του Δ΄ κύκλου για το Φυσικό Περιβάλλον ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα "Μαθαίνω να φροντίζω τα ζώα"
Στόχοι του προγράμματος
Οι μαθητές:
Να μάθουν να διακρίνουν τα μέρη των ζώων και τα χαρακτηριστικά τους.
Να περιγράφουν τα εξωτερικά μέρη των ζώων και να τα συνδέουν με τη χρησιμότητά τους και τις ιδιαίτερες ικανότητές τους.
Να μπορούν οι μαθητές να ταξινομούν ζώα σε μεγάλες κατηγορίες.
Να εντοπίζουν κριτήρια με βάση τα οποία δημιουργούνται ταξινομήσεις με βάση τον τόπο όπου ζουν (θάλασσα, δάσος, κήπος κ.ά).
Να μάθουν να ταξινομούν σε δύο κατηγορίες ζώα που γεννούν μικρά και ζώα που γεννούν αυγά.
Να γνωρίσουν τις ανάγκες των ζώων και να τις συγκρίνουν με αυτές των ανθρώπων.
Να διαβάσουν παραμύθια και μύθους με ζώα.
Να παίξουν βιωματικά παιχνίδια με τα ζώα και να διασκεδάσουν.
Να συμπληρώσουν φύλλα εργασιών για τα ζώα.
Να ζωγραφίσουν και να κατασκευάσουν φωλιές και σπίτια ζώων.
Να εντοπίζουν οι μαθητές ζώα υπό εξαφάνιση με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Να αναφέρουν ζώα που δεν υπάρχουν πια και τις αιτίες της εξαφάνισής τους.
Να εντοπίζουν ανθρώπινες δραστηριότητες που θέτουν σε κίνδυνο την ύπαρξη κάποιων ζώων.
Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές πάνω στο θέμα της εγκατάλειψης των ζώων και να προτείνουν λύσεις πάνω στο πρόβλημα αυτό.
Να επισκεφτούν και να παρακολουθήσουν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον (φάρμα)
Να εργαστούν ομαδικά στη δημιουργική γραφή και την κατασκευή μασκών.
Να παίξουν παιχνίδι μνήμης με θέμα τα ζώα.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω μαθησιακοί στόχοι , πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:
Οι μαθητές:
έφτιαξαν ταξινομήσεις με ζώα του νερού, της ξηράς και του αέρα
χώρισαν τα ζώα σε κατηγορίες ( θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, ψάρια, έντομα) ανάλογα με το αν γεννούν μικρά ή αυγά
έμαθαν να ξεχωρίζουν τα μέρη και τα χαρακτηριστικά των ζώων
Ανακάλυψαν τις ανάγκες των ζώων και τις σύγκριναν με αυτές των ανθρώπων
Επισκέφτηκαν και γνώρισαν βιωματικά τον τρόπο που ζουν τρέφονται και μεγαλώνουν τα ζώα
άκουσαν τραγούδια και βίντεο για τα ζώα
ζωγράφισαν ζώα με τη βοήθεια του καθηγητή των εικαστικών κ. Γ. Βασιλόπουλου
Κατασκεύασαν το δικό τους βιβλίο με μύθους για τα ζώα
έκαναν πασχαλινές κατασκευές
κατασκεύασαν μάσκες και καπέλα
έπαιξαν παιχνίδια με θέμα τα ζώα
Παρακολούθησαν βίντεο με ζώα υπό εξαφάνιση και συζήτησαν πάνω στο θέμα αυτό
έγραψαν το δικό τους θεατρικό με το θέμα της εξαφάνισης των ζώων και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν και το παρουσίασαν στους μαθητές του σχολείου και...
συμπλήρωσαν φύλλα εργασιών και φύλλο αυτοαξιολόγησης