Γ΄τάξη – Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Β’ κύκλος 10/12/21 – 04/02/22)
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2022 19:46
Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Τίτλος: Όλοι μοναδικοί – Όλοι ίσοι
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παπαδά Μαρία
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Γ΄ τάξη πραγματοποίησε το Πρόγραμμα «Όλοι μοναδικοί – Όλοι ίσοι» και σας το παρουσιάζει….
Στόχοι προγράμματος:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες να :
-να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα συμπερίληψης.
- να γνωρίσουν τις έννοιες (εισαγωγή των εννοιών και του λεξιλογίου) του αποκλεισμού και της συμπερίληψης
-να αναγνωρίσουν τη σημασία της συμπερίληψης και του αποκλεισμού
- να ζήσουν την εμπειρία της συμμετοχής σε διαφορετικές ομάδες με διαφορετικούς συμμαθητές
- να αναγνωρίσουν ότι αν και είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι και έχουμε όλοι δικαίωμα στην ένταξη
-να εξερευνήσουν και να επεξηγήσουν την εμπειρία και τις αιτίες της συμπερίληψης και του αποκλεισμού
- να αναγνωρίσουν ότι έχουμε αρκετές διαφορές, αλλά επίσης και αρκετές βασικές ομοιότητες- να αναγνωρίσουν και να εξηγήσουν την έννοια της αξίας
- να αναγνωρίσουν τη σχέση ανάμεσα στις αξίες και τις συμπεριφορές
- να παρουσιάσουν και να επεξηγήσουν τις αξίες ενός ατόμου που προωθεί τη συμπερίληψη
- να αναγνωρίσουν και να εξηγήσουν τις εννιά κορυφαίες αξίες της συμπερίληψης για την τάξη τους
- να σκεφτούν πόσο αποτελεσματικοί είναι συνολικά σαν τάξη στη συμπερίληψη των ατόμων
- να σκεφτούν πόσο αποτελεσματικό είναι το σχολείο στη συμπερίληψη των ατόμων
- να σκεφτούν πόσο αποτελεσματικοί πιστεύουν ότι είναι στη συμπερίληψη των ατόμων
- να αναγνωρίσουν συμπεριφορές που πιστεύουν ότι κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν ενταγμένοι και ένα πράγμα στο οποίο θέλουν να βελτιωθούν
Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω μαθησιακοί στόχοι , πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:
Ομαδικά Παιχνίδια και Δραστηριότητες: Οι μουσικές καρέκλες της διαφορετικότητας - Αυτό είναι το μανταρίνι μου! - Μέσα ή έξω; - Διαφορετικοί αλλά ίσοι - Ενισχύστε τον κύκλο -Το Διαμάντι των 9 - Το burger της συμπερίληψης – Το σχολείο μας είναι αποτελεσματικό στη συμπερίληψη
Φύλλα εργασίας – Ζωγραφική αποτύπωση του δέντρου των αξιών της συμπερίληψης
Εικαστικός περίπατος – Ζωγραφική έκθεση και παρατήρηση των έργων
Δημιουργία αφίσας που παρουσιάζει τις έξι αξίες της τάξης και φέρει τίτλο που αρχίζει με τη φράση «Οι αξίες της τάξης μας είναι...»
Φύλλο εργασίας με τίτλο «Στην τάξη μας θα...» και Φύλλο εργασίας «Τρία πράγματα...» (Τρία πράγματα που πιστεύουν ότι το σχολείο έχει υλοποιήσει σωστά για τη συμπερίληψη των ατόμων. Τρία πράγματα που πιστεύουν ότι το σχολείο θα μπορούσε να βελτιώσει για τη συμπερίληψη των ατόμων)
Ατομική δραστηριότητα ενδοσκόπησης, αποτέλεσμα της οποίας είναι μια καρτ ποστάλ που τα παιδιά στέλνουν στον εαυτό τους