Font Size

Cpanel

silogos ka8igitwn

«Σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου» (Διαχείριση σεισμικού κινδύνου/πυρκαγιάς στο σχολείο)

Ο Σύλλογος Διδασκόντων  σύμφωνα  με το έγγραφο  με Αρ. Πρωτ. 50242/Γ7/04-05-2012 προς τις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας με τίτλο: «Διαβίβαση εγγράφου του Ο.Α.Σ.Π για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες»  αποφάσισε ομόφωνα  τη σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης σε περίπτωση σεισμού/πυρκαγιάς του Σχολείου», την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των μαθητών και τη διοργάνωση  ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό. (Πρακτικό 2ο/7-9-2012)

Το συνταχθέν σχέδιο περιλαμβάνει τους παρακάτω άξονες:

Α.  Σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για Σεισμό

Β. Διοργάνωση Ασκήσεων Ετοιμότητας για Σεισμό

Γ. Ενημέρωση Εκπαιδευτικών, Γονέων και Μαθητών

Για τη σύνταξή του ελήφθησαν υπόψη  οι ισχύουσες διατάξεις- 4648/6-7-2009 της Γ.Γ.Π.Π: «Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων», 148037/14-11-2008 της ΣΕΠΕΔ/ΥΠΔΒΜΘ: «Μέτρα για την Αντιμετώπιση Σεισμών-Πυρκαγιών-Πλημμυρών», καθώς και όσα αναφέρονται  στην ιστοσελίδα του Ο.Α.Σ.Π (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και  Προστασίας), με την αποδοχή ότι το υπάρχον  σχέδιο  Διαχείρισης  σεισμικού κινδύνου/πυρκαγιάς στο σχολείο φαίνεται να καλύπτει πλήρως την αντιμετώπιση κινδύνων  από σεισμό/πυρκαγιά (από την αξιολόγηση  της διοργάνωσης  ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό  θα προβούμε  σε προτάσεις βελτίωσης/τροποποίησης αν χρειαστεί σε νέα σύσκεψη).

Σκοπός είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς  εκπαιδευτικών και μαθητών, η διαρκής ευαισθητοποίηση και ενημέρωση, η αναγκαιότητα πρόληψης.

Το συνταχθέν σχέδιο φέρει τον τίτλο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ (ΔΑΙ) όπου προτάσσονται  Τα στοιχεία της Σχολικής Μονάδας  και το διδακτικό προσωπικό. Στην τελευταία σελίδα υπάρχει -ως παράρτημα- απεικόνιση του σχεδίου του ισογείου και του ημιυπογείου με τις κατάλληλες σημάνσεις για την καλύτερη εμπέδωση του σχεδίου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΛ/ΣΟΥ

Δ/ΝΣΗ  Π.Ε Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

7/ΘΕΣΙΟ  ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΙΚΙΩΝ                                                                                                                        ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ : ΑΘΙΚΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 20005                                  

ΤΗΛ. :            2741 0 39238                                                                                                             

ΦΑΧ:              2741 0 39238                                         

Ε-mail            mail@dim-athik.kor.sch.gr                          

Ιστοσελίδα     dim-athik.kor.sch.gr  

 

                                  ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 

                  ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ (ΔΑΙ)  

       Το 7/θ Ολοήμερο  Δημοτικό Σχολείο Αθικίων χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ.17/1974 ως Δημόσιο Ανεξάρτητο Ίδρυμα (ΔΑΙ) και σε υλοποίηση του Τοπικού Σχεδίου «ΚΑΔΜΟΣ» της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κορινθίας  υποχρεούται να καταρτίσει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Σε εφαρμογή του εν λόγω Σχεδίου καταρτίζεται ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της Υπηρεσίας. Αποστολή ?εν μέρει- αυτού είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων στο Σχολείο αυτό μαθητών, η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού, από φυσικές καταστροφές (σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες, έντονα καιρικά φαινόμενα) και λοιπές καταστροφές. (πολιτική άμυνα, πολιτική προστασία).

1. Στοιχεία της Σχολικής  Μονάδας

α) Θέση: Αθίκια Κορινθίας

β) Οικοδομική σύσταση: Ενιαίο κτίριο ΝΑΙ,   Ισόγειο μεθ? ημιυπογείου,  τ.μ 700

γ) Καταφύγια : Δεν υπάρχουν

δ) Παρατηρητήριο : Δεν υπάρχει

ε) Σκοπός χρησιμοποίησης του κτιρίου: Διδακτήριο

στ) Φωτισμός: Από δίκτυο της ΔΕΗ

ζ) Υδροληψία: Από το δίκτυο της ΔΕΥΑΚ . Δεν υπάρχει δεξαμενή αποθήκευσης νερού.

η) Συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση: Αστική Συγκοινωνία

θ) Τηλεφωνική επικοινωνία - Ταχυδρομείο: Σύνδεση με το δίκτυο του ΟΤΕ και η αλληλογραφία διακινείται μέσω των ΕΛΤΑ ? μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

2. Προσωπικό

α)  Αναστασία Γκιόκα: Διευθύντρια

β) Νικόλαος Μίχος

γ) Μαρία Κουρεμπέ

δ) Αικατερίνη Γκουργιώτη

ε) Παναγιώτα Κώρου

στ) Αγγελική Κομπόγεωργα

ζ) Γεώργιος Τσίρτσης

η)Ευάγγελος Λεβεντόπουλος

θ) Αικατερίνη Πουλή ΤΔΩ

ι) Ιωάννης Γκότσης ΠΕ011

Προσωπικό. Άνδρες : 4  Γυναίκες: 6 Μαθητές : 116

Προσωπικό Πολιτικής Προστασίας:  Άνδρες 4 , Γυναίκες: 6  , Σύνολο: 10

 

Α. Σχέδιο έκτακτης ανάγκης για Σεισμό

1. Καταγραφή των αιθουσών, εργαστηρίων, γραφείων, κλιμακοστασίων κλπ. Ανά όροφο και περιγραφή της χρήσης τους.

 

Το Δημοτικό σχολείο Αθικίων  είναι κτισμένο σε επικλινές έδαφος. Ως εκ τούτου αποτελείται από το ισόγειο και  ημιυπόγειο τα οποία βλέπουν αμφότερα σε δρόμο κυκλοφορίας, το μεν ισόγειο στο νότιο μέρος σε κοινοτική οδό από όπου είναι και η κυρία είσοδος, το δε ημιυπόγειο προς το Βορρά, επίσης σε κοινοτική οδό, όπου και εκεί υπάρχει είσοδος. Ανατολικά συνορεύει με την κεντρική κοινοτική οδό, και  στο ΒΑ τμήμα με ιδιοκτησίες Γεωργ Κ. Καλογράνη και Αθ. Θ. Διδασκάλου. Δυτικά υπάρχει επίσης κοινοτική οδός.  Στον ισόγειο χώρο βρίσκονται δεξιά από την κυρία είσοδο του κτηρίου και κατά μήκος  τέσσερις (4) αίθουσες διδ/λίας, αριστερά μία αίθουσα διδ/λίας και απέναντι ?βόρειο τμήμα- από αριστερά και κατά μήκος μία αίθουσα διδ/λίας, το γραφείο της Διεύθυνσης, το γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων. Ακολουθεί η είσοδος που οδηγεί στον ημιυπόγειο χώρο με κλιμακοστάσιο, οι τουαλέτες για το προσωπικό του σχολείου και το εργαστήριο της Πληροφορικής, όλα προς Βορρά. Στο ημιυπόγειο ΝΔ βρίσκεται  ο χώρος  όπου παρουσιάζονται οι εκδηλώσεις με μικρή αίθουσα στο πίσω μέρος που λειτουργούν ως  παρασκήνια και ΒΔ η αίθουσα που ως τώρα διατίθεται για τη στέγαση του Τ.Δ.Ω. (Ολοήμερο). Στο ΝΑ μέρος βρίσκεται η αίθουσα που προορίζεται ως μουσειακός χώρος και το λεβητοστάσιο.  Βόρεια βρίσκονται οι τουαλέτες των μαθητών.  Στο νότιο μέρος βρίσκεται το μεγάλο προαύλιο, στο βόρειο μέρος  μικρός διάδρομος, δυτικά μικρός προαύλειος χώρος  και ανατολικά  ο κήπος του σχολείου. Το όλο συγκρότημα  είναι περιφραγμένο με κάγκελα.

2. Επιλογή κατάλληλου χώρου συγκέντρωσης και καταφυγής των μαθητών μετά το σεισμό

 

Ο χώρος που πληροί  τις προϋποθέσεις  για να αποτελεί  χώρο συγκέντρωσης και καταφυγής  των μαθητών  μετά το σεισμό  είναι  για μεν το ισόγειο   το τμήμα του προαυλείου χώρου που βρίσκεται απέναντι από την κύρια είσοδο του κτηρίου και  αριστερά από την είσοδο  στον προαύλειο χώρο του ισογείου. Για  δε το ημιυπόγειο ο χώρος που βρίσκεται  αριστερά  από την έξοδο  του ημιυπογείου και ευθεία   ή αλλιώς οριζόμενος δεξιά από την  κάτω είσοδο. Και στους δύο οριζόμενους χώρους περιμετρικά δεν υπάρχουν κτήρια.

 

3. Καθορισμός των οδών  διαφυγής και της διαδικασίας εκκένωσης  ανά όροφο

 

ΕΞΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ -ΙΣΟΓΕΙΟ

  1. Οι μαθητές των   Β΄,  Γ΄, Δ΄, Ε΄ &  ΣΤ΄ τάξεων ,  εξέρχονται από τις εξόδους των αιθουσών τους που οδηγούν στο χώρο συγκέντρωσης του αύλειου χώρου.
  2. Οι μαθητές της   Α1΄ης τάξης   εξέρχονται από την κύρια είσοδο του σχολείου  και οδηγούνται  στην οριζόμενη θέση στον αύλειο χώρο.
  3. Οι μαθητές που πιθανόν βρίσκονται στην αίθουσα υπολογιστών  εξέρχονται από την κύρια είσοδο του σχολείου  που οδηγεί στο χώρο συγκέντρωσης του αύλειου χώρου.

ΕΞΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ -ΗΜΙΥΠΟΓΕΙΟ

 

  1. Οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα του Ολοήμερου στο ημιυπόγειο του σχολείου ή  οι μαθητές της Α΄2 τάξης ?πρωινό πρόγραμμα- εξέρχονται από την τάξη τους και από την κάτω είσοδο με κατεύθυνση προς τα αριστερά  και ευθεία οδηγούνται  στην οριζόμενη θέση  στον αύλειο χώρο που βρίσκεται δεξιά από την κάτω είσοδο. Το ίδιο ισχύει για μαθητές που την ώρα εκείνη βρίσκονται στις τουαλέτες στο ημιυπόγειο.

 

 

 

  1. Ορισμός αρμοδιοτήτων  στο προσωπικό για τη περίπτωση σεισμικής έκτακτης  ανάγκης:

 

 

Μόνιμοι/αναπληρωτές

Ομάδα ασφάλειας:    Ν. Μίχος, Ι. Γκότσης, Ευάγ. Λεβεντόπουλος, Γ. Τσίρτσης

      Άνοιγμα εξωτερικών θυρών:  Ο δάς/ος της Α1 Ν. Μίχος ή ο δάσκ/ος των Η/Υ

      Κατέβασμα γενικού διακόπτη:  Ευάγ. Λεβεντόπουλος / Γ. Τσίρτσης

      Κλείσιμο κεντρικής βάνας που βρίσκεται στο πεζοδρόμιο της ανατολικής 

       πλευράς του σχολείου:  Ν. Μίχος / Ι. Γκότσης

      Ομάδα παροχής Α΄ Βοηθειών:  Π. Κώρου/Αικ. Γκουργιώτη

      (Ως χώρος της εγκατάστασης Σταθμού Α΄ Βοηθειών: Ο χώρος συγκέντρωσης

      Ομάδα υποστήριξης ΑμΕΑ ή άλλες ιδιαιτερότητες: Ο δάσκαλος της τάξης

      Ομάδα καταγραφής  απόντων μαθητών: Οι  δάσκαλοι των τάξεων-παράδοση

                                                                            στη δ/ντρια

Ομάδα αναζήτησης ατόμων  που δεν

έχουν  παρουσιαστεί στο χώρο καταφυγής: Γ. Τσίρτσης/Μ. Κουρεμπέ

Ομάδα ελέγχου  προσέγγισης μαθητών 

σε επικίνδυνα σημεία:                         Αγγ. Κομπογέωργα/Ι. Γκότσης

Ομάδα φύλαξης αρχείου του σχολείου:  Αναστασία Γκιόκα

Υπεύθυνος επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς:  Αναστασία Γκιόκα

(Θα αναρτηθεί κατάσταση με τα τηλέφωνα των μαθητών κατά τάξη  σε φάκελο στον εξωτερικό πίνακα ανακοινώσεων,  δίπλα στην έξοδο)

Ομάδα αποκατάστασης βλαβών:  Συντονίστρια: Αναστασία Γκιόκα

 

 

Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται  σε αίθουσα διδασκαλίας έχουν ως αρμοδιότητα τη μέριμνα  για την ασφαλή προφύλαξη των μαθητών τους την  ώρα του σεισμού, καθώς και το συντονισμό της εκκένωσης της αίθουσας μετά το τέλος της δόνησης, σύμφωνα πάντα  με όσα προβλέπονται  στο Σχέδιο  του σχολείου.

 

3.   Πρόβλεψη καθημερινών ενεργειών  που σχετίζονται άμεσα με το σχεδιασμό σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης:

 

ΑΛΛΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Επισήμανση και άρση  επικινδυνοτήτων ανά χώρο: Έχει ληφθεί μέριμνα

Τοποθέτηση σημάνσεων στο κτήριο:  Θα αναρτηθούν στις αίθουσες και στους

                                                                 κοινόχρηστους χώρους ανάλογα

                                                                 σχεδιαγράμματα

 

Προμήθεια απαραίτητων  εφοδίων έκτακτης ανάγκης: Οι υπεύθυνοι του

                                      φαρμακείου θα φροντίσουν για την έγκαιρη παραλαβή του

Πρόβλεψη διαφόρων πιθανών σεναρίων σε περίπτωση ισχυρού σεισμού

  • Διακοπή ρεύματος: Αναμονή βοήθειας από εξωτερικούς  φορείς
  • Τραυματισμός κάποιου μαθητή:  Κλήση ΕΚΑΒ
  • Δίκτυα τηλεπικοινωνιών εκτός λειτουργίας: Αναμονή βοήθειας από εξωτερικούς  φορείς

 

Αμέσως μετά  την συγκέντρωση των μαθητών στο χώρο που προαναφέραμε:

 

Οι  εκάστοτε εφημερεύοντες  καταγράφουν  όσους μαθητές παραλαμβάνουν συγγενικά τους πρόσωπα και φροντίζουν  για την ασφαλή αναχώρηση των υπόλοιπων μαθητών.

 

Σε περίπτωση που εκδηλωθεί σεισμός κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και οι μαθητές βρίσκονται στον αύλειο χώρο, οι δάσκαλοι όλοι θα τρέξουν κοντά τους. Αν εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών οι μαθητές είναι μέσα στο κτήριο, θα αντιδράσουν σύμφωνα με την ενημέρωση που τους έχει γίνει από τους δασκάλους τους. Συγχρόνως ο εφημερεύων και όλοι οι δάσκαλοι θα φροντίσουν για την οργανωμένη εκκένωση του διδακτηρίου, καθώς και όσοι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων παρευρίσκονται στο χώρο του σχολείου.

 

Μαθητές και γονείς έχουν ενημερωθεί για το σημείο συνάντησης μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης.

Το Ολοήμερο με Υπεύθυνο την Υποδιευθύντρια  του Ολοήμερου κ. Αικατερίνη Πουλή  εφαρμόζει ανάλογο σχέδιο εκκένωσης της αίθουσας  που στεγάζεται αν εκδηλωθεί σεισμός κατά τις ώρες λειτουργίας του. Επίσης ορίζεται ως υπεύθυνη να κατεβάσει τους δύο (2) γενικούς διακόπτες που βρίσκονται στον υπόγειο χώρο. Τις αρμοδιότητες  αυτές αναλαμβάνει η δασκάλα της Α΄2 τάξης Μαρία Κουρεμπέ, στην περίπτωση  πρωινού προγράμματος. Βοηθούν οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων.

Σε περίπτωση που διαπιστωθούν ζημίες η Δ/ντρια του Σχολείου Αναστασία Γκιόκα  ειδοποιεί τις αρμόδιες τεχνικές Υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να κάνουν αυτοψία και να αποφανθούν για την καταλληλότητα ή μη των κτιριακών εγκαταστάσεων .

Ανά τρίμηνο θα γίνει  άσκηση ετοιμότητας του Σχολείου.

 

 

 

 

 Β. Διοργάνωση  Ασκήσεων Ετοιμότητας για Σεισμό:

 

  1. Η έναρξη της άσκησης-προσομοίωσης  της δόνησης καθώς και το τέλος της προσομοίωσης της δόνησης γίνεται  ως εξής:

 

Κουδούνι πρώτο: σεισμός-προστασία

Κουδούνι δεύτερο: εκκένωση

Μεσολαβεί διάστημα: 8΄΄

  1. Όσο χρόνο διαρκεί η άσκηση οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μένουν στο χώρο που βρίσκονται εκείνη τη χρονική στιγμή και με ψυχραιμία ακολουθούν τη βασική οδηγία αυτοπροστασίας:

 

·        Σκύβουν, καλύπτονται κάτω από ένα γερό τραπέζι ή θρανίο κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του επίπλου και μένουν σε αυτή τη θέση  μέχρι να τελειώσει ο σεισμός.

·        Εάν δεν υπάρχει  τραπέζι, γραφείο ή θρανίο στο χώρο που βρίσκονται, πρέπει να σκύψουν  και να  πλησιάσουν στο δάπεδο, προστατεύοντας το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους.

·        Στη θέση αυτή  πρέπει να παραμείνουν  όση ώρα διαρκεί η σεισμική δόνηση.

·         Μετά το σεισμό οι μαθητές αποχωρούν οργανωμένα με την ευθύνη κάθε διδάσκοντα, ο οποίος οφείλει να φθάσει πρώτος στην έξοδο που ορίζεται και να την ανοίξει διάπλατα.

·         Σε περίπτωση  πραγματικού γεγονότος ενεργούν με αντίστοιχο τρόπο όταν αρχίσει ο σεισμός.

  1. Μόλις ακουστεί ο συνθηματικός ήχος της λήξης του σεισμού αρχίζει η εκκένωση του κτιρίου με τάξη και ψυχραιμία, σύμφωνα με όσα προδιαγράφονται στο Σχέδιο του σχολείου.

 

 

  1. Οι μαθητές συγκεντρώνονται στον προαποφασισμένο χώρο, όπου ακολουθεί καταμέτρησή τους.

 

Ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει μαζί του και τον κατάλογο με τα στοιχεία των  γονέων και κηδεμόνων των μαθητών του τμήματος, γιατί  μπορεί να χρειαστεί να επικοινωνήσει μαζί τους.

  1. Μετά από κάθε άσκηση ακολουθεί αξιολόγηση για επισήμανση τυχόν   προβλημάτων ή αδυναμιών  στο επί χάρτου Σχολικό Σχέδιο και προτείνονται βελτιώσεις.

 

 

  1. Σε περίπτωση πραγματικού σεισμού:

 

Οι εκπαιδευτικοί  και οι μαθητές  πρέπει να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να ακολουθήσουν όσα προβλέπονται στο Σχέδιο.

Είναι  πιθανόν κατά  τη διάρκεια της εκκένωσης του σχολικού κτηρίου να εκδηλωθεί  κάποιος άλλος σεισμός. Στην περίπτωση αυτή  θα πρέπει να εφαρμοστεί από όλους  εκ νέου  η οδηγία αυτοπροστασίας: «ΜΕΝΩ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ, ΣΚΥΒΩ, ΚΑΛΥΠΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ». Ο ι εκπαιδευτικοί   φροντίζουν ώστε να αποφευχθεί τυχόν πανικός και τραυματισμοί.

Σε περίπτωση ισχυρού σεισμικού συμβάντος ο Δήμαρχος σε συνεργασία με την οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εκδίδει  απόφαση διακοπής ή μη  της λειτουργίας των σχολείων της περιοχής ευθύνης του. Στην περίπτωση  που διακοπεί η λειτουργία των  σχολείων  οι μαθητές  πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τους προκαθορισμένους στο σχολικό  Σχέδιο χώρους καταφυγής.

 

 

 

 

8. Πυρασφάλεια

Η Ομάδα Πυρασφάλειας είναι επιφορτισμένη να μεριμνά, να οργανώνει το σύστημα πυρόσβεσης και να καταστέλλει την εκδήλωση πυρκαγιάς.

Στο  διάδρομο του ισογείου υπάρχουν 2 φορητοί πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως 6 κιλών σε ευκόλως ορατά σημεία.

Στο λεβητοστάσιο υπάρχουν δύο πυροσβεστήρες ένας (1) οροφής 12 κιλών και ένας  φορητός 6 κιλών .

Όλοι οι πυροσβεστήρες κάθε χρόνο συντηρούνται και αναγομώνονται

 

Σε περίπτωση πυρκαγιάς:

 

Μόνιμοι/αναπληρωτές

Γενικός υπεύθυνος του σχεδίου:  Αναστασία Γκιόκα

Ο Υπεύθυνος  Πολιτικής Προστασίας συντονίζει το όλο έργο, ειδοποιεί την Πυροσβεστική Υπηρεσία και αν κριθεί απαραίτητο ενημερώνει τις αρχές και τους γονείς.

 

  1. Αν δημιουργηθεί εστία πυρκαγιάς σε κάποια αίθουσα, τότε το τμήμα απομακρύνεται με πρωτοβουλία και ευθύνη του διδάσκοντα.
  2. Η σειρά εξόδου των υπόλοιπων τμημάτων καθορίζεται άμεσα με ευθύνη του Υπεύθυνου  Πολιτικής Προστασίας και με προτεραιότητα, όπως είναι φυσικό, στα πλησιέστερα στην εστία τμήματα.
  3. Όταν ολοκληρωθεί η αποχώρηση των μαθητών και η συγκέντρωσή τους στον αύλειο χώρο:

                    Την επιτήρηση αναλαμβάνουν:   Οι εφημερεύοντες, ενώ οι υπόλοιποι

                    εκπαιδευτικοί σπεύδουν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς

                    Άλλες συντονισμένες ενέργειες :

     Ομάδα πυρασφάλειας: Ν. Μίχος, Ι. Γκότσης, Ευάγ. Λεβεντόπουλος, Γ. Τσίρτσης

      Κατέβασμα γενικού διακόπτη ισογείου:  Ευάγ. Λεβεντόπουλος / Γ. Τσίρτσης

      Άνοιγμα εξωτερικών θυρών:   Όποιος φτάσει πρώτος

      Χειρισμός πυροσβεστήρα-ισόγειο-ανατολικά του κτιρίου: Γ. Τσίρτσης

      Χειρισμός πυροσβεστήρα-ισόγειο-δυτικά του κτιρίου: Ν. Μίχος

      Χειρισμός πυροσβεστήρα-ημιυπόγειο- του κτιρίου: Μ. Κουρεμπέ/Αικ. Πουλή

      Κατέβασμα γενικού διακόπτη ημιυπογείου: Μ. Κουρεμπέ/Αικ. Πουλή

      Ομάδα παροχής Α΄ Βοηθειών: Π. Κώρου/Αικ. Γκουργιώτη

      (Ως χώρος της εγκατάστασης Σταθμού Α΄ Βοηθειών: Ο χώρος συγκέντρωσης

Σε περίπτωση σοβαρού τραυματισμού μαθητή ή Δασκάλου η Δ/ντρια του    Σχολείου Αναστασία Γκιόκα προβαίνει στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να μεταφερθούν οι τραυματίες στο Νοσοκομείο για την ανάλογη περίθαλψη.

      Ομάδα υποστήριξης ΑμΕΑ: Ο δάσκαλος της τάξης

      Ομάδα καταγραφής  απόντων μαθητών:  Οι  δάσκαλοι των τάξεων-παράδοση

                                                                            στη δ/ντρια

Ομάδα αναζήτησης ατόμων  που δεν

έχουν  παρουσιαστεί στο χώρο καταφυγής: Γ. Τσίρτσης/Μ. Κουρεμπέ

Ομάδα ελέγχου  προσέγγισης μαθητών 

σε επικίνδυνα σημεία:                               Αγγ. Κομπογέωργα/Ι. Γκότσης

      Ομάδα φύλαξης αρχείου του σχολείου:   Αναστασία Γκιόκα

Υπεύθυνος επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς: Αναστασία Γκιόκα

(Θα αναρτηθεί κατάσταση με τα τηλέφωνα των μαθητών κατά τάξη  σε φάκελο στον εξωτερικό πίνακα ανακοινώσεων,  δίπλα στην έξοδο)

      Ομάδα αποκατάστασης βλαβών: Συντονίστρια: Αναστασία Γκιόκα

 

Τέλος η Δ/ντρια του Σχολείου Αναστασία Γκιόκα φροντίζει για την αποκατάσταση των ζημιών στο συντομότερο δυνατό χρόνο ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα το Σχολείο.

Σε περίπτωση που εκδηλωθεί πυρκαγιά τις ώρες λειτουργίας του Ολοήμερου το γενικό συντονισμό αναλαμβάνει η  Υποδιευθύντρια  του Ολοήμερου  κ. Αικατερίνη Πουλή  συνεπικουρούμενη  από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων ή η δασκάλα της Α΄2 τάξης, Μαρία Κουρεμπέ στην περίπτωση πρωινού προγράμματος.

Στην κατάσβεση της πυρκαγιάς θα βοηθήσουν και όσοι παρευρίσκονται την ώρα  εκείνη στο χώρο του σχολείου, γονείς, καθαρίστρια, ειδικότητες κ.ά.

9. Προστασία προσωπικού - μαθητών - εξοπλισμού - αρχειακού υλικού

Η προστασία του προσωπικού και των μαθητών θα γίνει  με την άμεση απομάκρυνση από τα γραφεία ή τις αίθουσες διδασκαλίας και τη μετάβασή τους ανάλογα με την περίπτωση σε ασφαλές χώρο του κτηρίου. Η μετάβαση στους χώρους αυτούς γίνεται με την ευθύνη των εκπαιδευτικών των τάξεων. Οδηγούνται με τάξη από τις εξόδους των αιθουσών διδασκαλίας, εκτός από την Α΄1 τάξη που εξέρχεται από την κύρια είσοδο του κτηρίου. Στα γραφεία και στους άλλους χώρους παραμένουν οι Ομάδες Πολιτικής Προστασίας.

Η Προστασία του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού είναι υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου και της ομάδας Πυρασφάλειας. Ακριβά μηχανήματα, όπως Η/Υ, φωτοτυπικά μηχανήματα κλπ. πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα. Αν είναι δυνατόν θα συγκεντρωθούν σε ένα γραφείο ή αίθουσα κενή από χαρτιά κλπ για την καλύτερη προστασία τους.

 

10. Οργάνωση Υνειονομικής Υπηρεσίας (Α΄ Βοήθειες , Ανίχνευση, Απολύμανση)

Η  Ομάδα παροχής Α΄ Βοηθειών σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του Σχολείου αναλαμβάνουν την οργάνωση, την πρόληψη και την παροχή υγειονομικής βοήθειας Προγραμματίζεται περιοδική εκπαίδευση του προσωπικού των Ομάδων αυτών από υπεύθυνους του Νοσοκομείου Κορίνθου ή το Τμήμα του Ε.Ε.Σ. που εδρεύει στην Κόρινθο.

Ως χώρος της εγκατάστασης Σταθμού Α΄ Βοηθειών ορίζεται: Ο χώρος συγκέντρωσης

Γίνονται ενέργειες για την προμήθεια Υγειονομικού Υλικού

12. Τήρηση Ημερολογίου Ενεργειών

Ο Διευθύντρια του Σχολείου αναγράφει στο πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων  σε ποιες ενέργειες έχει προβεί για την Οργάνωση της Πολιτικής Προστασίας, την προμήθεια των υλικών, την εκπαίδευση του προσωπικού κλπ.

Γενική υπεύθυνος για την τήρηση όλων των παραπάνω  ορίζεται  η Δ/ντια του Σχολείου Αναστασία  Γκιόκα.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Δ.Α.Ι.

 

α) Την εκπαίδευση του προσωπικού και των ομάδων πολιτικής προστασίας Δ.Α.Ι  αναλαμβάνουν οι αρμόδιες Υπηρεσίες ( Δ/νση Υγιεινής Νομαρχίας Κορινθίας, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία , Νοσοκομείο Κορίνθου)

β)  Η εκπαίδευση θα επαναλαμβάνεται όταν αλλάζει το προσωπικό του Σχολείου.

 Ο αρχηγός ΔΑΙ  είναι υπεύθυνος για  την οργάνωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Γ. Ενημέρωση Εκπαιδευτικών, Γονέων και Μαθητών

Η ενημέρωση  εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών σε θέματα  που αφορούν στα μέτρα προστασίας που πρέπει να ληφθούν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά  από ένα σεισμό ανήκει στη μέριμνα της Διευθύντριας του Σχολείου. Θα γίνει  αξιοποίηση από την εκπαιδευτική κοινότητα   του σχετικού ενημερωτικού υλικού του Ο.Α.Σ.Π.  από το δικτυακό τόπο του Οργανισμού. Επίσης θα προγραμματιστούν ενημερώσεις  από φορείς με εξειδικευμένες γνώσεις  στη διαχείριση  του σεισμικού κινδύνου σε σχολικές μονάδες.

Το εκπαιδευτικό και διοικητικό  προσωπικό  γνωρίζει το συνολικό Σχέδιο Έκτακτης  Ανάγκης του Σχολείου ώστε να μπορεί  να διαχειριστεί γρήγορα, ψύχραιμα και αποτελεσματικά την οποιαδήποτε  περίπτωση  σεισμικής έκτακτης ανάγκης.

Οι γονείς  και κηδεμόνες θα ενημερωθούν εγγράφως   για τους προσδιορισμένους   ασφαλείς χώρους στους οποίους θα καταφύγουν  οι μαθητές και οι  εκπαιδευτικοί μετά από ένα σεισμό, ώστε να γνωρίζουν  από πού θα παραλάβουν τα παιδιά τους.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Π. ΤΟΥ Δ.Α.Ι.

Είδος υλικού                        Προβλεπόμενο          υπάρχον                 Παρατηρήσεις

Ομάδα Ασφάλειας

Ηλεκτρικό κουδούνι                                                       1

Φακός μπαταρίας                                                            1

Φορητοί πυροσβεστήρες (ανάλογα με τους χώρους)       ΝΑΙ  

Φτυάρια                                                                            1

Πελέκεις                                                                          1

Σκαπάνια με στυλεό   

                                                     1

 Ομάδα Α΄ Βοηθειών

Βαμβάκι                                                                          50γραμ.

Επίδεσμοι διαφ. μεγεθών                                               15 τεμ

Λευκοπλάστ πηνίων ταιν.1Χ5                                          5 τεμ          -

Ταινία αιμοστατική                                                            1 τεμ

Βάμα Ιωδίου                                                                     50 γραμ

Οινόπνευμα                                                                     500 γραμ

Βαζελινούχος γάζα 3Χ36                                                 1 πακέτο

Γάζες αποστειρωμένες                                                      10 τεμ.

Σακίδιο                                                                              1 τεμ

 

 Ομάδα αποκατάστασης βλαβών

Σφυρί                                                                                1 τεμ

Πένσες                                                                              2 τεμ

Μονωτική ταινία                                                               1 τεμ

Κατσαβίδια διαφ.μεγεθών                                                2 τεμ

 

 

 

Η Διευθύντρια του σχολείου                              Το διδακτικό προσωπικό        

               Τ. Σ.  & Υ.                                                                Τ.Υ.

     Αναστασία Γκιόκα                                      Νικόλαος Μίχος

                                                                          Μαρία Κουρεμπέ

                                                                          Αικατερίνη Γκουργιώτη

                                                                          Παναγιώτα Κώρου

                                                                          Αγγελική Κομπόγεωργα

                                                                          Γεώργιος Τσίρτσης

                                                                          Ευάγγελος Λεβεντόπουλος

                                                                          Αικατερίνη Πουλή

                                                                          Ιωάννης Γκότσης

 

 

           

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Επιστολή προς τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας/12-11-2012

               

 

«Σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης  του Σχολείου»

(Διαχείριση σεισμικού κινδύνου/πυρκαγιάς στο σχολείο)

Ο Σύλλογος Διδασκόντων  σύμφωνα  με το έγγραφο  με Αρ. Πρωτ. 50242/Γ7/04-05-2012 προς τις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας με τίτλο: «Διαβίβαση εγγράφου του Ο.Α.Σ.Π για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες»  αποφάσισε ομόφωνα  τη σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης σε περίπτωση σεισμού/πυρκαγιάς του Σχολείου», την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των μαθητών και τη διοργάνωση  ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό. (Πρακτικό 2ο/7-9-2012)

Το συνταχθέν σχέδιο περιλαμβάνει τους παρακάτω άξονες:

Α.  Σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για Σεισμό

Β. Διοργάνωση Ασκήσεων Ετοιμότητας για Σεισμό

Γ. Ενημέρωση Εκπαιδευτικών, Γονέων και Μαθητών

 

Ωστόσο, για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση οποιασδήποτε ενδεχόμενης κατάστασης είναι απαραίτητη η συντονισμένη δική σας δράση ως εξής:

 

·         Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης  αποφύγετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το σχολείο. Προτεραιότητα  έχει η επικοινωνία με τις  αρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση  αναγκών που έχουν προκύψει (ΕΚΑΒ, ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ, κ.ά.)

 

·         Επιλέξτε τη μετάβαση στο σχολείο με τα πόδια και όχι με το αυτοκίνητο. Αν αυτό δεν είναι εφικτό σταθμεύστε  μακριά από την κεντρική είσοδο, ώστε να μην παρεμποδίζεται η διέλευση των οχημάτων. (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κ.ά.)

·         Αναζητήστε στον οριζόμενο χώρο καταφυγής τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς που θα σας ενημερώσουν  για τη διαδικασία παραλαβής των παιδιών σας.

  • Παραλαμβάνετε το παιδί σας μόνο αφού ενημερώσετε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και αφού βεβαιωθείτε πως αυτός σημείωσε στη σχετική κατάσταση την αποχώρηση του παιδιού. Αν έχετε παιδιά σε περισσότερες της μίας τάξης, επαναλάβετε την ίδια διαδικασία.
  • Αν παραλαμβάνετε παιδί άλλης οικογένειας, ακολουθήστε την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, δίνοντας στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο) καθώς και τηλέφωνο επικοινωνίας (κινητό & σταθερό).
  • Αν δε συντρέχει λόγος  παρακαλούμε αποχωρήστε  χωρίς καθυστέρηση  προς αποφυγή συνωστισμού και διευκόλυνση υλοποίησης  υπόλοιπων ενεργειών.
  • Για τη λειτουργία του σχολείου θα σας δοθούν πληροφορίες από τη Διευθύντρια ή  θα ενημερωθείτε από την ιστοσελίδα του σχολείου μας. (dim-athik@kor.sch.gr )

 

  • Κανένας μαθητής δεν θα εγκαταλείψει το σχολικό χώρο μόνος του, αν δεν έρθει κάποιος να τον παραλάβει.

 

  • Τα παιδιά θα παραμείνουν ασφαλή στο χώρο καταφυγής ή σε άλλο καταλληλότερο χώρο, μέχρις ότου παραληφθούν από τους γονείς/κηδεμόνες ή άλλο ορισθέν πρόσωπο.

 

  • Σε κάθε περίπτωση μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού. Ανάλογες περιστάσεις απαιτούν  ήρεμες και μεθοδικές ενέργειες.

 

Η Διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία όλων όσων παρευρίσκονται στο χώρο του σχολείου τη συγκεκριμένη στιγμή και ιδιαίτερα των μαθητών του.

 

Το πλήρες κείμενο της Διαχείρισης σεισμικού κινδύνου/πυρκαγιάς στο σχολείο υπάρχει αναρτημένο στον ιστοχώρο του σχολείου, στην επιλογή «Σύλλογος Διδασκόντων», όπου μπορείτε να το διαβάσετε.

 

Η παρούσα επιστολή προσαρτάται  ως παράρτημα  στο κείμενο «Σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης  του Σχολείου» (Διαχείριση σεισμικού κινδύνου/πυρκαγιάς στο σχολείο) (Πρακτικό 2ο/7-9-2012)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΒΙΑΣ

no-violence

Εκπαιδευτική Πύλη

ekpaideytiki pili

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

safety-internet

Search